dinsdag 30 mei 2017

Overige activiteiten

In de afgelopen paar maanden heb ik ook kleinere activiteiten gedaan waar ik geen blog over heb geschreven. Hieronder kunnen jullie al deze kleinere ervaringen lezen. ! 

Zo ben ik hier naar de houten kathedraal geweest. De kathedraal is erg bekend en bijzonder omdat het helemaal van hout is.

Daarnaast ben ik op een ochtend een keer naar de vogeltjesmarkt geweest. Deze wordt elke zondag ochtend gehouden van 5 tot 8 uur ongeveer. Op deze markt komen er mensen met hun zangvogeltjes. Het vogeltje wat dan het meest zingt wint en krijgt een prijs. Normaal gesproken doen er erg veel vogels mee, alleen wij hadden net de verkeerde dag uitgekozen. Wij hebben nog wel een aantal vogels gezien en dat was wel heel leuk. De vogeltjesmarkt wordt gehouden op het Onafhankelijkheidsplein. Dit is vlakbij de waterkant en daar was toevallig in de ochtend een zwemwedstrijd.

Het was een grote zwemwedstrijd waar meer dan 100 mensen aan mee deden. De wedstrijd was in de Surinamerivier en iedereen moest 10 kilometer zwemmen. De wedstrijd werd ook gefilmd en uitgezonden op televisie. De volgende dag op stage kreeg ik te horen dat ik ook nog in beeld was geweest.

Verder ben ik hier ook naar een danswedstrijd geweest onder scholen. Er waren ongeveer 10 scholen uit Suriname die meededen en streden op de eerste plaats. Ook deze wedstrijd was erg groot georganiseerd. Er waren duizenden mensen die naar de optredens kwamen kijken. En alle groepen en dansen waren ook heel erg goed en mooi om te zien.

 Ook ben ik bij Paramaribo op dolfijnen en schildpadden tour geweest. Helaas was het water niet rustig waardoor we geen dolfijnen hebben kunnen zien. Wel zagen we in de avond nog een aantal schildpadden. We konden we zien hoe ze een gat maakten voor de eieren en dat ze de eieren legde!






Bij ons thuis hebben we regelmatig kakkerlakken lopen. Hier tegen is een keer vergif aangebracht rondom het huis, met als gevolg dat alle kakkerlakken tevoorschijn kwamen. Van te voren wisten we hier niks van af en Dorieke had haar raam nog open staan. Hierdoor zijn er ontzettend veel haar kamer ingevlucht. Waardoor toen we thuis kwamen er 12 kakkerlakken dood in haar kamer lagen!!!

Verder zijn Dorieke en ik een keer aangesproken door een man toen we zaten te wachten op eten. Hij vertelde ons dat hij kunstenaar is en vroeg of hij voor ons een portret mocht maken. We vonden dit wel goed dus hij ging ermee bezig. Tijdens het tekenen werd hij alleen wel steeds spraakzamer. Alles vond hij ineens mooi, onze ogen, ons gezicht en ook onze oren. Op het einde wou hij zelfs graag een kusje, maar daar zat ik uiteraard niet op te wachten. Dit is het resultaat :


Tot slot heb ik nog een wat minder leuk verhaal. Tijdens mijn trip naar Votzberg kreeg ik steeds meer last van vermoedelijk een muggenbult. Het werd rood, dik en deed pijn. Op den duur had ik een hele ei op mijn been. Ik hoopte dat het vanzelf over zou gaan, maar dat deed het niet. Ik ben hiermee naar de huisarts gegaan en hiervoor gaf hij mij antibiotica. Aan het einde van de week moest ik weer terug komen, tenzij het erger werd, dan moest ik eerder komen. Na twee dagen hielp de antibiotica nog niet en ik had veel pijn van de bult. Dus ben ik weer terug gegaan naar de dokter. Hij had mij verteld dat de bult een abces was geworden en daarom moest het open gesneden worden. Ik mocht gaan liggen op de tafel en hij pakte zijn spullen. Zonder waarschuwing en zonder verdoving sneed hij de wond open. Dit deed erg veel pijn en ik lag bijna te gillen op de tafel. Toen vertelde hij mij ‘we zijn nog lang niet klaar hoor’, wat niet echt geruststellend werkte. Ook al was het even heel erg vervelend, ik heb het door staan. Ook had ik een nieuwe antibiotica plus een zalfje mee gekregen. Inmiddels ben ik weer helemaal genezen!








1 opmerking:

  1. Hoi Daniëlle wat leuk dat je weer even wat hebt laten horen(lezen)
    Mooi hoor ik geniet er iedere keer van jou verhaal en de mooie foto's.

    BeantwoordenVerwijderen