vrijdag 24 maart 2017

Parabello

Het is alweer even geleden dat de laatste blog online is gekomen. Toch heb ik in die tijd veel leuke dingen meegemaakt. Ik ben een dag naar parabello geweest om hier te gaan ziplinen. Daarnaast ben ik ook op mijn eerste trip gegaan. In deze blog ga ik het hebben over het ziplinen en in de volgende blog beschrijf ik mijn trip naar bigi pan.

Op een zaterdag ochtend ben ik samen met huisgenoten van mij vertrokken naar parabello. We hadden een taxi geregeld die ons heen wou brengen, wou wachten en ons daarna weer terug zou rijden. We moesten ongeveer twee uur rijden voordat we aankwamen in parabello. Vanaf paramaribo was de weg eerst geasfalteerd, maar hoe verder we kwamen hoe slechter de weg werd. Er zaten meer scheuren en gaten in en het liep uiteindelijk over in een zandweg. In de zandwegen van Suriname zitten veel hobbels en kuilen. Dit komt doordat wanneer het regent het zand verschoven wordt door de auto`s die erover heen rijden.  




Uiteindelijk kwamen wij op een hele mooie plek bij een meer in de jungle. Er was een klein strandje en een paar hutjes waar je overdekt kon zitten. We moesten even wachten totdat wij konden beginnen aan het ziplinen. Ondertussen mochten wij in het meer zwemmen, maar dat durfde ik niet aan omdat ik wist dat er piranha`s in leefden.




Na een uur ongeveer mochten wij beginnen aan het avontuur. We werden in een harnas gehesen en moesten de regels doornemen. Daarna gingen we naar de eerst baan. Hier kregen wij uitleg over hoe wij moesten remmen, want dit moesten wij allemaal zelf doen. We hadden een soort schuurpapier in onze handen waarmee we op de baan moesten duwen om te remmen. Het was belangrijk dat je dit op tijd deed, want anders kon je tegen een boom aan komen. Na één keer oefenen zijn we een heel parcour afgegaan. We moesten in bomen klimmen om steeds weer bij een nieuwe baan te komen en steeds hoger op te komen. We zijn over ongeveer 7 banen gegaan. Sommigen over water en sommigen tussen de bomen door. Op het einde was de allerhoogste baan. Hierbij vertrokken we van een toren van ongeveer 50 meter hoog.

Hieronder staan nog een aantal foto`s om een indruk te geven. Ook heeft een huisgenoot van mij er een filmpje van gemaakt. De link hiernaar toe staat hieronder.















1 opmerking:

  1. Super Daniëlle wat een belevenis Nog een fijne tijd daar geniet van het avontuur

    BeantwoordenVerwijderen