maandag 27 februari 2017

Beginnen met stage

Sinds 13 februari ben ik begonnen met mijn stage bij stichting Tana. De eerste week zijn wij begonnen met een kennismakingsgesprek en een rondleiding bij de school. Daarnaast zijn met ons de huisregels doorgenomen. Bij de stage hechten ze veel waarde aan het uiterlijk en kleding. Aangezien ik een voorbeeldfunctie heb bij mijn stage moet ik mij ook houden aan de huisregels die ook gelden voor de studenten. Om die reden zal ik altijd lange broeken aan moeten en shirts die ruim over je schouders komen. Later in de week ben ik bezig geweest met het voorbereiden van mentorgesprekken en een workshop.


Mijn tweede week is nu begonnen. De gehele week ben ik bezig met het geven van de workshop ‘omgaan met boosheid’. De workshop is gericht op het leren omgaan met boosheid van jezelf en van anderen. Bij de workshop behandelen we theorie, maar doen we ook praktische dingen. Zo hebben de studenten onder andere een collage gemaakt en een toneelstuk opgevoerd. De studenten vinden de workshop erg leerzaam en leuk! Na afloop van de workshop wou een leerling met ons (de stagiaires op de foto). Ook kregen wij als feedback van de leerlingen dat wij snel Surinaams moeten leren praten.

Op de stage is iedereen erg vriendelijk en de leerlingen behandelen je ook met respect. Sommige zijn wat moeilijker dan de anderen, maar dat zul je overal hebben. Door de leerlingen wordt ik aangesproken met juf.

Naast de stage heb ik ook nog andere leuke dingen gedaan. Zo ben ik naar een volleybal wedstrijd geweest van Surinaamse teams. De entree hiervoor was 10 srd, wat omgerekend 1,25 in euro`s is. Voor deze prijs konden wij drie volleybalwedstrijden bijwonen. De wedstrijden waren erg leuk om te zien. Ook hebben wij hier voor het eerst een vliegende kakkerlak kunnen zien!! Ook al had ik liever dat deze beesten hier niet voor kwamen. En als het al niet erg genoeg is dat ze kunnen vliegen, heb ik ook gehoord dat ze ook nog eens zouden kunnen prikken ook!!! Daarnaast zijn we een andere dag ook nog wezen kijken bij een basketbalwedstrijd, wat ook erg leuk was.




 Dorieke en ik hebben deze week ook een leuk koffietentje gevonden, namelijk cy coffee. Hier kan je hele lekkere koffie drinken en er is ook airco. Het is een fijne plek waar we af en toe bezig kan zijn voor school en stage.


De afgelopen twee weken heeft het regelmatig geregend. Wanneer het hier regent, regent het hier ook vaak hard. Op één dag had het zoveel geregend dat uiteindelijk sommige straten overstroomden. Ook overstroomde ons zwembad bijna.




Verder ben ik Paramaribo een beetje gaan ontdekken door bij verschillende restaurantjes te eten. Op de foto hieronder ben ik aan het eten bij een chinees. Er zijn hier veel Chinese restaurantjes, maar het eten wat ze hebben is heel anders dan bij de chinees in Nederland. Zoals op de foto te zien is, heb ik leren eten met stokjes!




Tot slot zijn we met alle huisgenoten nog een avond uitgegaan, wat erg gezellig was. Ook trad Damaru nog op, die bekent is van ‘tuintje in mijn hart’.  Verder ben ik de hele week veel bezig geweest voor stage en heb ik niet veel andere activiteiten gedaan. De afgelopen week was ik erg druk met het voorbereiden van de workshop, waardoor er niet eerder al een blog online is gekomen.







2 opmerkingen:

  1. Geweldig Daniëlle vind het zo leuk om je verhalen en belevenissen te lezen, en de leuke foto,s erbij.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haaij, goed om te lezen dat alles goed gaat daar.groet Terry

    BeantwoordenVerwijderen